Fågelmat

Lyckligtvis gick pappa på min Nyhetsmorgon-lögn lätt som en plätt. Det var bara för mig att knalla iväg till mitt rum i sällskap av mackorna och mjölken. Väl där rev jag av den andra mackans kanter också, men mycket mindre marginal. Nu, utan pappas ögon på mig, kunde jag göra vad fan som helst med den ångestframkallande frukosten. Servetten, som mackorna låg på, använde jag som paketpappet för att linda in mackorna, kanterna lämnade jag framme och av mjölken fick hälften vara kvar, andra hälften hällde jag ut genom fönstret tillsammans med mackpaketet. Om ALL frulle var borta skulle det inte vara trovärdigt, pappa skulle bli misstänksam, därför gjorde jag på detta vis. Gud, vilket geni jag var. Einsteinens syrra typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0