Fantasier

Vissa dagar mådde jag lite bättre, eller mindre dåligt för att uttrycka det mer korrekt. Dessa dagar fantiserade jag om Marockoresan som vi planerat om till i slutet av oktober (vi skulle ju egentligen ha åkt nu, om inte anorexin kommit i vägen). Tänk! Oktober, bara några ynka månader kvar och då var jag med all sannolikhet vara frisk, alldeles fri från anorexin! Åh så härligt det lät att vara frisk och må bra och åh, vad jag längtade till den dagen! Jag fantiserade om när jag i oktober var frisk och lycklig, när hela familjen satt i vår skogsgröna Volvo, fullsmockad med resväskor, på väg till Arlanda för att hoppa på flyget till soliga Agadir. Det skulle säkert vara mörkt och regnigt, alldeles höstruskigt och därför extra skönt att åka iväg. Och med en godispåse som färdkost skulle allt vara fulländat. Med då var det till att bli smal, annars skulle det inte bli en enda godisbit för mig, den saken var säker. Synd att jag var här och blev fet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0