19 mackor per dag

Det hände inte någonting med min vikt alls, trots att jag tyckte jag åt som ett helt boskap, därför beordrade Göran mig att höja mackantalet till fem stycken, istället för tre, vid varje mellanmål. Jag skulle alltså äta sjukt många mackor per dag från och med nu. Två till frukost, fem stycken till alla mina tre mellanmål och ytterligare två till kvällsmål, alltså nitton stycken totalt. Vilken normal människa äter så många? Jag fick ångest bara att tänka på det. Ändå var den här höjningen var ingen chock, Göran hade förvarnat mig tidigare om att tre mackor bara var början vid starten av mitt frekventa mellanmålsätande.
 
För att det skulle bli lättare att klara av höjningen fick jag tillåtelse att promenera 45 minuter varje dag, istället för en halvtimme och det gjorde jag så gärna. I alla väder! Regn och rusk, som gassade sol, det fanns inga ursäkter som kunde göra att jag missade ett tillfälle att få motion. Att äta fanns det däremot miljoner anledningar till att slippa. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0