Lång väg kvar

MItt mellanmålsätande fortsatte men jag tröttnade inte på knäckebrödsmackorna utan smör. Jag tyckte det var riktigt gott till och med, visserligen smakade allting bra efter månader av självsvält.
 
Trots att jag åt sju gånger per dag var ätstörningarna långt ifrån försvunna, jag var livrädd för att gå upp i vikt och bli fet fastän vågade fortfarande visade så lite som 33 kg. Fett undvek jag in i det längsta, socker hade jag nolltolerans emot. Än var det lång väg att gå, en tung och jobbig väg, men då och då började jag se ljusglimtar i tillvaron igen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin Rosén

Hej tjejen!
Läser att du lider av en ätstörning, vilket gör ont inom mig att läsa. Livet är till för att njutas. Jag har själv haft ätstörningar men är idag fullt frisk, är 20 år och har utbildat mig till livscoach för att hjälpa ungdomar med psykisk ohälsa. När jag började träna upp min självkänsla och märkte att det gav resultat gav det mig en otrolig kick. När jag nu älskar mig själv precis som jag är känner jag inget behov att förändra något på mig själv. Lycka och tillfredsställelse med sig själv kommer inifrån. Otränad självkänsla brukar tyvärr ligga till grund för psykiska sjukdomar som ätstörningar.

Om du skulle vilja bli mer nöjd med dig själv så hjälper jag gärna till. Eller är det något annat mål du vill uppnå? Tveka inte för att höra av dig. Jag uppskattade själv under mitt tillfrisknande att någon som själv haft ätstörningar hjälpte mig. Då vet man på riktigt att den man får hjälp av förstår och kan reflektera på ett annat sätt, än personer som läst sig till vad ätstörningar är.

Du kan mejla mig på [email protected] och besöka min hemsida www.senseworkout.se

Varma hälsningar
Malin Rosén

2014-01-28 @ 05:44:37
URL: http://www.senseworkout.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0