Intresse för mat

MItt enda intresse jag hade kvar var mat och saker man kunde äta (matintresset var i och för sig nytt, så "hade kvar" kanske jag inte kan säga). Det var det enda i hela världen jag hade ork att koncentrera mig på. Jag plöjde kokböcker från pärm till pärm, lusläste receptsidorna i mammas tanttidningar och bakade kakor i ren förtvivlan. Det var superintressant! Varför hade jag inte upptäckt detta tidigare? Både frysen och familjen blev fullproppade med mina mästerverk. Själv smakade jag inte en smula av det jag bakat. Jag höll till och med andan när jag skulle hälla i socker i degen/smeten för att det inte skulle damma in i munnen. Jag ville ju inte ta några onödiga risker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0