Kokböcker från pärm till pärm

Under påsklovsveckan träffade jag några kompisar. Det var roligare nu än när jag varit som sjukast. Dessutom var det spännande att höra vad som hänt under tiden jag bara haft ögon för mat och inte varit kapabel att tänka på omvärlden och omgivningen. Mat var dock fortfarande mitt allra största intresse. Det första jag kikade efter i tidningar var om  där fanns några recept, om inte tog jag en kokbok och läste den istället. Jag har läst ut både Rutiga kokboken och Bonniers kokbok ett femtiotal gånger. Från pärm till pärm. Lägg där till några hundratals andra recept- och matböcker. 
 
Jag älskade att baka och laga mat. Mina bakverk smakade jag aldrig, de överlät jag till familjen och frysboxen. Maten däremot, åt jag, det var jag ju tvungen och då jag lagat den själv hade jag full kontroll över vad den innehöll. Jag vägrade äta mat någon annan lagat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0