Fetträdsla och praktisk mat

Jag var totalt livrädd för fett. Absolut inget smör på mackorna, bara lättmjölk, ingen sås, stekt mat gjordes i ugnen utan fett och dessutom torkade jag all mat med hushållspappaer innan jag åt den, för att det lilla fett som fanns kvar i maten skulle sugas upp så jag slapp äta det. Socker var också något som stod på "förbjudet"-listan.
 
Den mat jag tyckte bäst om var köttbullar och potatis. Inte för att det var det godaste jag visste utan för att det var det mest praktiska. Det var lätt att veta hur mycket jag skulle äta av just den maträtten, jag behövde då inte fundera om det varit för mycket efteråt. Sex köttbullar och två potatisar, precis som det stod på kostschemat, klart slut. Jättesmidigt! Det blev inte ens tjat och gnat från mammas och pappas håll att jag skulle sleva på en större portion på tallriken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0