Skolavslutning

Ytterligare några veckor gick och vi kom fram till skolavslutningen. För första gången i hela mitt liv var det regn på examen. Tidigare hade det alltid varit runt hundra grader och gassande solsken, nu var det istället nästan minusgrader och spöregn. 
 
   - Det dåliga vädret beror säkert på att du är sjuk, Maria, sa mamma till mig på examensmorgonen och fortsatte, nästa år är du frisk och då ska du se att det är sol som det brukar vara på skolavslutningen.
 
Ingen vill stå ute och sjunga samtidigt som man hackar tänder, därför var vi i gymnastiksalen under examen istället för på skolgården bredvid flaggstången, där vi alltid varit. Det var ett väldigt märkligt år på alla sätt, ingenting hade varit som vanligt, inte på något vis och nu inte ens skolavslutningen. Sommarlov kändes det inte heller att jag fått. Kanske för att jag varit hemma nästan hela vårterminen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0