Smalast vinner?

I mitten av november åkte min familj och jag till Stöllet. Stöllet är en liten by i Värmland med beteckning på liten. Det bor ungefär fem pensionärer, två vuxna barn och en katt där. Tre av pensionärerna var min mormor, morfar och farmor och det var dem vi skulle hälsa på över en helg. Kusinen Johanna var även hon där på besök, hos farmor som är hennes mormor, och det skulle ge mig och Madeleine tid att umgås med henne också. Madeleine och Johanna är det endast några veckor emellan i fråga om ålder och jag är bara två år yngre än dem vilket gjorde att vi brukade leka (eller "vara" som det hette nu när vi blivit så stora) väldigt bra tillsammans. 
 
Bantningen lade jag inte på hyllan för att vi åkte bort, det gjorde inte Johanna heller för den delen. Hon försökte tydligen också bli smalare så det var konkurrens ska ni veta! Men, kokurrenter är bra för motivationen och till för att bekämpas. Jag skulle inte ge mig i första taget, jag skulle ro hem det här, vinna hela tävlingen! Jag ska poängtera att denna tävling inte på något vis var offentlig, nej, nej, den pågick bara inne i mitt huvud men var inte av mindre betydelse för det.
 
Vi åt hos farmor hela helgen och om jag någon måltid åt mer än Johanna kände jag mig fet och väldigt misslyckad. Efter den helgen tänkte jag ofta på Johanna när hungern slet tag i mig. Inte äta, inte äta, INTE ÄTA! Smalast vinner och det skulle bli jag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0