Maximalt med träning, minimalt med kalorier

- Bra Maria! Se till att vila mer på varje benspark så kommer du mycket längre på dina simtag!
 
I badhuset igen, på simträning och min tränare Jan berättade vad jag skulle göra för att förbättra min bröstsimteknik. Jag gjorde som han sa och precis som utlovat kom jag längre på varje simtag. Jag hade talang för simningen, enligt tränaren, jag är absolut ingen tävlingsmänniska, jag blir alldeles för arg och sur när jag förlorar (eller det kanske är då man ÄR tävlingsmänniska? Hm, ja, skitsamma!) men med mycket tjat hade ändå Jan lyckats övertala mig att tävla. Jag var duktigast i min grupp och ja, jag har hört talats om jantelagen men vad ska jag säga? Det var ju sant!
 
Mindre smör på mackorna, mindre godis, mindre mat. Mindre av allt helt enkelt, det var min taktik för att nå det stora målet, 45 kg. Det gick riktigt bra, visst föll jag för suget att vilja äta ibland men de flesta gånger stod jag emot och blev oerhört stolt över mig själv. Jag blev nästan euforisk och kände mig överlycklig över den kontrollen jag kände. Jag har aldrig testat några tyngre droger än alkohol (och kommer troligtvis aldrig att göra heller) men är säker på att känslan jag fick när jag stod emot min hunger var i klass med det rus en heroinist uppnår när han får sin spruta. Hög som ett hus, hög och nöjd som fasen. Men bara för stunden, verkligen bara för stunden för sen kom begäret att bli hög tillbaka. Och det genom att inte äta (eller knarka i pundarens fall). När jag hade syndat och ätit en normal portion med mat eller någon bit godis tvingade jag mig själv att ta i extra hårt vid nästa träningspass. Utöver simningen hade jag utökat min träning med att göra massor av sit-ups. 100 sit-ups varje morgon, 100 sit-ups efter middagen på kvällen och 100 sit-ups precis innan jag skulle sova. Genom alla dessa sit-ups trodde jag absolut att Britney-magen skulle infinna sig inom en snar framtid och långt innan vi skulle till Marocko, det gällde bara att kämpa tillräckligt hårt. Sedan, när jag blivit smal, kunde jag gott och väl unna mig både ett och annat, men tills dess var det maximalt med träning och minimalt med kalorier som gällde. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0